الینا طاهریالینا طاهری، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 20 روز سن داره

دختر طلایی مامان الینا

کاپ کیک مامان شادی

1392/10/1 9:52
نویسنده : مامان الینا
517 بازدید
اشتراک گذاری

یکی از دوستان گلم مامان شادی مامان فرشته های زمینی طرز تهیه یک کاپ کیک خوشمزه تو وبلاگشون اموزش دادن که منم درست کردم و اینقدر این کیک ساده و خوشمزه است که حیفم اومد دستور اونو نذارم تا بقیه دوستان هم یاد بگیرن مخصوصا اینکه این کاپ کیک احتیاج به فر نداره و این برای تبل هایی مثل من (البته دور ازجون شمانیشخند) موهبت بزرگیه دستورش اینه که من عینا از وبلاگ خودشون کپی کردم:

ارد 4 قاشق غذا خوری

شکر 4 قاشق غذا خوری 

پدر کاکائو 2 قاشق غذاخوری

شیر 5 قاشق غذا خوری

روغن 3 قاشق غذا خوری 

بکینگ پور 1 قاشق چایخوری

تخم مرغ 1 عدد

اول ارد و شکر رو به همراه بکینگ پور و پودر کاکائو قاطی می کنیم بعد تخم مرغ و درنهایت شیر ور وغن رو اضافه می کنیم  موارد رو داخل فنجان های نشکن می ریزیم تا نصفه و بعد فنجان ها رو داخل قابلمه قرار می دیم و قابلمه رو تا نصفه فنجان ها یا لیوان یا هر چی توش موارد رو ریختین اب می کنیم و با حرارت ملایم منتظر می شیم تا جوش بیاد بعد در قابلمه رو با دمکنی می ذاریم و زیر گاز رو کم می کنیم تا 15 دقیقه و بعد از گذشت این زمان زیر گاز رو خاموش می کنیم قابلمه رو بر می داریم و بدون اینکه درش رو برداریم بهش 10 دقیقه زمان می دیم بعدش در قابلمه رو بر می داریم و با چند تا کاپ کیک خوشمزه مواجه میشیم!!!!!

اینم عکس هنرای من 

من به جای پودر کاکائو از دمکرده زعفران و پودر 4 مغز هم استفاده کردم که واقعا عالی شد 

پی نوشت 1:کل این فرایند نیم ساعت طول میکشه و با این مقدار موارد با فنجان های معمولی 3 تا کاپ کیک درست میشه 

پز نوشت1:نکنه ما فامیل های پدریم  زعفرون کارن برای همین از زعفرون زیاد استفاده می کنیم !!!

پزنوشت 2:من هم فنجونهام پیرکس اصل فرانسه و مال جهیزیه ام هست نیشخند

پی نوشت 2:از اونجایی که مامان شادی زحمت کشیدین و از کلیه مراحل عکس تهیه کردن پیشنهاد می کنم حتما به این ادرس یه سری بزنین http://tinaryan.niniweblog.com/post394.php

 

 

پز نوشت 3: این کیک ها رو ما شب یلدا به نزد خاندان شووررر جان بردیم و کلی پز دادیم!!!!!

پی نوشت 3: به افتخار دوست نازنینم مامان شادی من اسم این کیک رو گذاشتم کاپ کیک مامان شادی قلب

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (15)

مامان ایلیا
1 دی 92 10:27
سلام کیکت عالیه مخصوصا برای من که به خاطر شرایط کاری همسرم الآن در یه شهر غریب تو سوئیت زندگی می کنم .کلی ذوق کردم.
مامان الینا
پاسخ
حالا انشاالله درستش کن بعدش تازه بیشترم ذوق میکنی عزیزم
سعیده مامان آرتین
1 دی 92 10:49
به به چه کیکی دهنم آب افتاد
مامان الینا
پاسخ
حتما درست کن خیلی راحت و خوشمزه است
محبوبه مامان الینا
1 دی 92 10:55
وای چه عالی منم میخوام ینی حتما درست میکنم حالا تکلیف ما که نه فامیل زعفرون کار داریم و نه فنجوناصل پیرکس چی میشه؟! با چی باید پز بدیم خو ! آها خب پز نوشت 3 بدرد میخوره میتونیم با این گزینه پز بدیم الهه جون من فقط واسه پستهایی که عکس خودم هست رمز میزارم رمزو خصوصی میفرستم
مامان الینا
پاسخ
عزیزم من مطمئنم شما اینقدر هنرمند هستین که با هیچی هم کارتون را می افته بابت رمز هم ممنون
مامان آريانا
1 دی 92 10:57
رفتم كه درستش كنم .ظاهرش كه خوبه.شايد ماهم نزدخاندان شووربرديم.
مامان الینا
پاسخ
حتما این کار رو بکن
مامان تینا و رایان
1 دی 92 11:59
ای من فدای این مامانی کدبانوی چشم و چال ِفامیل شوهر کور کن بشم..عجب چیزی درست کردی...زعفرونی و 4 مغز نوش جونتون ...بابا ااااپس یادم باشه ازتون سوغاتی زعفرون بگیرم ..خخخخ...پیرکس های اصل فرانسه تون هم تو حلقم ...نمیدونم چرا این شکلکهای کامنت از کار اقتادن نمیتونم از خودم احساسات در کنم ...بووووووووووووس برای مامان با سلیقه و خوش ذوق و دخملی نازنین مامان شادی نمی دونم چرا گزینه پاسخ فعال نمیشه برای همین جواب رو اینطوری نوشتم والا ما پیش شما و اون هنرنمایی های شما در زمینه انواع غذا شکلات و ژله شب یلدا چیزی نداریم هر چی بلدیم از خودتون یاد گرفتیم که ماشاالله سرشار از سلیقه و هنرین
مامان تینا و رایان
1 دی 92 12:04
خصوصی
مامان آرشیدا
1 دی 92 12:09
مرسی منم برم درست کنم،راستی جوجوت خیلی نازه خداحفظش کنه من لینکت میکنم توام اگه دوست داشتی لینکم کن
مامان الینا
پاسخ
حتما عزیزم
مامان سهند و سپهر
1 دی 92 14:03
عالیه نوش جونتون
میم مثه محیا
1 دی 92 22:25
نوش جون عزیزم انشالله قسمت شه ماهم درست کنیم
مامان الینا
پاسخ
حتما مطمئن باش پشیمون نمیشی
خاله فریبا
2 دی 92 0:50
یلداتون مبارک باشه همیشه شاد و سر بلند باشین
مامان آیلین
2 دی 92 22:28
ما درست کردیم همین امشب عالی شد مرسییییییییی
مامان الینا
پاسخ
نوش جونتون
مامان لي لي
3 دی 92 3:34
خصوصي خانومي
مامان حلما
5 دی 92 19:14
سلام منم فردا حتما درست میکنم مرسی از دستور پخت
مامان الینا
پاسخ
پشیمون نمیشی
منصوره
19 بهمن 92 12:20
سلام مامانی خوبین من این کیک ها رو درست کردم ولی به ظرفش چسبسی خوب جدا نشد میشه بیاین وبلاگم بهم توضیح بدین مرسی
مامان الینا
پاسخ
اومدم عزیزم